Zijn 'creatieve' demonstraties zinloos in martial art scholen?


Zijn 'creatieve' demonstraties zinloos in martial art scholen?
feb, 20 2023 Creatieve" demonstraties in martial art scholen: zin of onzin? David Meijer

Hoe kunnen we creatieve demonstraties gebruiken om studenten van martial art scholen te helpen hun vaardigheden te verbeteren?

Creatieve demonstraties zijn een geweldig hulpmiddel om studenten van martial art scholen te helpen hun vaardigheden te verbeteren. Door deze demonstraties krijgen de studenten de kans om verschillende vaardigheden te oefenen, zoals snelheid, behendigheid en precisie. Bovendien kunnen de studenten hun creativiteit laten zien door verschillende acties te combineren en hun eigen aanpak te creëren.

Om gebruik te maken van creatieve demonstraties, is het belangrijk dat de instructeurs de studenten de juiste technieken bieden en hen motiveren om hun beste te doen. Het is ook belangrijk dat de studenten de kans krijgen om de demonstraties op verschillende manieren uit te voeren, zodat ze hun vaardigheden kunnen verbeteren. Instructeurs kunnen bijvoorbeeld de studenten verschillende technieken laten uitvoeren met verschillende materialen, of de studenten laten oefenen met verschillende voorwerpen die ze kunnen gebruiken om hun technieken te verbeteren.

Creatieve demonstraties kunnen een geweldige manier zijn om studenten van martial art scholen te helpen hun vaardigheden te verbeteren. Het is belangrijk dat de instructeurs de juiste technieken en benaderingen gebruiken om de studenten te helpen hun vaardigheden te verbeteren. Als de studenten de juiste technieken ontvangen, worden ze in staat gesteld om hun vaardigheden te verbeteren en hun creativiteit te laten zien.

Het concept van 'creatieve' demonstraties is niet nieuw. Het is al vele jaren geleden dat vechtsporten zoals karate, judo en jiu jitsu hun technieken verfraaiden met acrobatische en theatrale bewegingen. Maar waarom zijn deze demonstraties nutteloos in martial art scholen?

Ten eerste, deze demonstraties zijn meestal onrealistisch en maken geen deel uit van het curriculum. Deze demonstraties zijn meestal bedoeld om de schoonheid en kracht van de kunst te benadrukken maar hebben weinig te maken met de technische aspecten van de kunst. Door deze demonstraties te laten zien, geeft de leerling weinig zichtbare technische vooruitgang.

Ten tweede, demonstraties maken het leerproces moeilijker. Door de vele bewegingen en acties die de leerling moet onthouden, kan het leerproces afgeremd worden. Omdat de leerling zoveel dingen tegelijk moet onthouden, zal hij niet in staat zijn om de essentiële technieken goed te leren.

Ten derde, demonstraties kunnen ook gevaarlijk zijn. De bewegingen die worden gebruikt bij deze demonstraties zijn vaak complex en kunnen leiden tot verwondingen als ze niet goed worden uitgevoerd. Om deze reden moeten de leerlingen goed worden getraind voordat ze deze technieken uitvoeren.

Al met al, creatieve demonstraties zijn nutteloos in martial art scholen. Ze zorgen er niet voor dat de leerlingen technisch vooruitgaan en maken het leerproces alleen maar moeilijker. Daarom is het beter om de leerlingen de technische aspecten van de kunst te laten leren, zonder deze gevaarlijke en onrealistische demonstraties.